האם קיימים חורי ניקוז בדשא?

אם החורף רחוק בכמה חודשים טובים, זה בהחלט הזמן והמקום לדבר על התקנת דשא סינטטי ולהתחשב בכל הגורמים וביניהם גם ניקוז הדשא ממי הגשמים.

מתכננים להתקין דשא סינטטי אבל פוחדים ממפגעים תברואתיים או שלולית שתעכיר את הנראות הירוקה והמושלמת שניסיתם לצור בגינת הבית שלכם? לפני שאתם מתקינים, מתלבטים או חוששים הנה כל מה שחשוב לדעת על התקנה תוך כדי התחשבות בגורמי ניקוז.

איך מתקינים דשא ומתגברים על בעיית הניקוז?

כל מתקין שמכבד את עצמו יגיד לכם כי כל מרבד של דשא כזה או אחר מגיע עם חור של ניקוז מיוחד שנמצא בתחתית של המשטח. המטרה של החורים היא לנקז את המים כך שגם אם זה גשם או כל גורם אחר, המים יתנקזו בצורה הטובה ביותר ובפרט כשמדברים על דשא איכותי שבו הניקוז יביא לידי ביטוי בשישים ליטרים לכל דקה נוספת.

כאמור, לא משנה מה תהיה כמות המים ולא משנה אם זו תקופה גשומה מאוד, כאשר אתם בוחרים דשא סינטטי איכותי וגם פחות איכותי הוא תמיד יגיע עם פתחי ניקוז כך שהדשא לא יספוג שום נזק ויישאר יציב ויפה לאורך שנים.

מה קורה כאשר מתקינים את הדשא על משטח של בטון?

השלוליות וחוסר היכולת לנקז את המים עלולים לגרום לעובש על גבי הדשא ולקלקולו ולכן, במצב הזה חשוב לחפש פתרון יצירתי לצורך מניעת ההצפות והישארות המים בתוך הדשא עצמו.

מה כדי לעשות? לדאוג לשיפויים נכונים, להרכיב מצע של שומשום ששכבתו היא לפחות חמישה ס"מ ויתמקם מתחת למרבד ובו זמנית לייצר בורות ניקוז או לחילופין כל פתרון אחר אשר יספוג את המים.

כמו כן, גם כאן אפשר לומר כי איכות הדשא חשובה ואם היא תגיע עם חורים תקינים דרכם יחלחלו המים החוצה, זה בהחלט יאפשר ניקוז תקין וישמר את הדשא ושימושו לשנים רבות ואחרון חביב, אם יש לכם בבית אדמת חמרה, רצוי ביותר שלא תניחו עליה ישירות את הדשא וזאת כדי להימנע מהצטברות מים ופגיעה באיכות הדשא.